nawigacja terestryczna, praca na mapie, zadania na pływach
Na pełne szkolenie na żeglarski patent Jachtowego Sternika Morskiego składa się ok 20 godzin wykładów, ok 10 godzin ćwiczeń z nawigacji i ok 40-50 godzin manewrówki czyli zajęć praktycznych na wodzie. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest też 200h stażu morskiego.
W trakcie naszych manewrówek można wziąc też udział w szkoleniu z teorii w przerwach pływań.
Osobom, które ukończyły pierwszą część szkolenia teoretycznego - cykl 8 nieodpłatnych wykładów w Warszawie, proponujemy kontynuację nauki - udział w ćwiczeniach z nawigacji (praca na mapie i pływy) w mniejszej grupie do 10 osób (1 osoba na duży stolik i mapę)
w weekend lub 4 popołudnia w dni powszednie.
Jachtowy Sternik Morski - ćwiczenia z nawigacji 2024 |
|||||||
nr | termin |
dni |
dni tygodnia |
godziny zajęć | miejsce instruktor |
cena normalna ulgowa |
instruktor uwagi |
NC3 |
2 - 3 marca |
2 |
sobota i niedziela | 09.00-17.00 | Warszawa | 520 zł 470 zł |
|
NC5 |
14 - 23 maja |
4 |
wtorki i czwartki | 18.00-21.00 | Warszawa | 520 zł 470 zł |
|
NC10 | 8 - 17 października |
4 | wtorki i czwartki | 18.00-21.00 | Warszawa | 520 zł 470 zł |
|
NC11 | 16 - 17 listopada |
2 | sobota i niedziela | 09.00-17.00 | Warszawa | 520 zł 470 zł |
Ćwiczenia odbywają się w Warszawie przy ul. Lindleya 16, III piętro, lokal 318
Liczba osób na ćwiczeniach jest ograniczona ilością stanowisk i zasadami bezpieczeństwa sanitarnego - może uczestniczyć w nich maksymalnie do 10 osób. Aby zarezerwować miejsce na szkoleniu należy wysłać do biura AN wypełnione zgłoszenie i dokonać wpłaty zadatku
PODSTAWY NAWIGACJI, CZYLI JAK BEZPIECZNIE DOTRZEĆ DO PORTU BEZ PRĄDU I NIE OGLĄDAJĄC SIĘ NA SATELITY
Wielu współczesnych żeglarzy morskich nigdy nie korzystało z mapy papierowej, i nawet nie zastanawia się, co by było, gdyby nagle elektronika jachtowa przestała działać. Co zatem zrobisz, jeżeli:
• na jachcie nastąpi kompletny black out?
• przestanie działać plotter?
• okaże się, że znalazłeś się na akwenie, dla którego nie masz mapy elektronicznej?
• Wuj Sam w ramach kolejnej “misji pokojowej” wyłączy sygnał GPS dla użytkowników cywilnych?
Program szkolenia Podstawy nawigacji obejmuje:
• Mapa mapie nierówna, czyli kto i dla kogo wydaje mapy morskie
• Nie tylko poeci (martwi) byli wielcy, czyli o przewagach Merkatora
• Im więcej Ciebie, tym mniej, czyli o skomplikowanej relacji Licznik/Mianownik (skala mapy)
• Tylko gdzie to jest, no gdzie to jest? - zdejmowanie i nanoszenie pozycji na mapie
• Jak odróżnić “dewianta” od “dewiatora”, czyli dlaczego kapitan może zrewidować sternika?
• Biegun magnetyczny i biegun rzeczywisty, czyli dwubiegunowość zawsze jest problemem (nie tylko psychiatrów i ich pacjentów)
• Znaki, skróty i symbole, czyli jak czytać mapę?
• Prawda czasu, prawda ekranu, czyli rzeczywistość “rzeczywista”, a rzeczywistość “zmyślona”
• Nawigacja zliczeniowa i pozycja rzeczywista, czyli “kreatywna księgowość” nie tylko dla księgowych
• Kursy i namiary, czyli jak się namierzyć na właściwy punkt, by trafić do celu
• Jako stoi w Piśmie, czyli Dekalog nawigatora
POLECAMY TEŻ NASTĘPUJĄCE PUBLIKACJE DLA JSM, MSM i KJ: |
||
Jachtowa żegluga przybrzeżna | W.R. Dąbrowski AW 2004 |
nakład wyczerpany |
Międzynarodowe Prawo Drogi Morskiej | W.Rymarz TRADEMAR 2015 |
73 zł (brak w AN) |
Międzynarodowe Przepisy o Zapabieganiu Zderzeniom na Morzu -poradnik dla żeglarzy i motorowodniaków | B.Sobiło KYMA 2015 |
nakład wyczerpany |
.
Na powyższych kursach przekazywana jest wiedza morska dla osób z podstawowym doświadczeniem śródlądowym (mającym patent Żeglarza Jachtowego). Osoby chcące uzyskać uprawnienia morskie, a nie mające stopnia Żeglarza, muszą wcześniej odbyć kurs na Żeglarza jachtowego lub przejść 5-7 dniowe śródlądowe szkolenie uzupełniające na Zalewie Zegrzyńskim
Polskie patenty żeglarskie - rozporządzenie Ministra Sportu z 09.04.2013, D.U. poz. 460 |
||
PATENT |
WYMAGANIA |
UPRAWNIENIA |
Żeglarz |
Ukończone 14 lat i zdany egzamin. |
prowadzenie jachtów żaglowych po wodach śródlądowych bez ograniczeń oraz prowadzenie jachtów żaglowych o długości do 12m na morzu po morskich wodach wewnętrznych a na pozostałych wodach morskich 2 mile od brzegu, w porze dziennej. |
Jachtowy |
Ukończone 18 lat i zdany egzamin. |
prowadzenie jachtów żaglowych po wodach śródlądowych bez ograniczeń i jachtów o długości kadłuba do 18 m |
Kapitan Jachtowy | Patent Jachtowego Sternika Morskiego, po jego uzyskaniu staż morski 1200 godzin żeglugi w minimum 6 rejsach w tym 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5m oraz co najmniej 100 godzin żeglugi na wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej 2 portów oraz co najmniej 1 rejs powyżej 100h na jachcie o długości powyżej 20m. | Prowadzenie jachtów żaglowych bez ograniczeń po wodach śródlądowych i morskich |
Powyższy zakres uprawnień dotyczy osób, które mają patenty wydane od 2013 roku. Osoby mające "stary" patent (tzn wystawiony do końca 2012 roku) aby uzyskać "nowe" uprawnienia, powinny wystąpić do PZŻ o wystawienie nowego patentu. |
RABATY DO UZYSKANIA NA IMPREZACH ZORGANIZOWANYCH PRZEZ AN | ||||
RABAT |
UPRAWNIENI I WARUNKI UZYSKANIA OD 01.04.2012 | ZNIŻKA | IMPREZY |
|
L | Last Minute |
Osoby, które zarezerwowały miejsce na imprezie w okresie gdy jest ona oferowana w trybie Last Minute na warunkach zgodnych z aktualną ofertą. |
wg.oferty | wszystkie |
F | First Minutes |
Osoby, które zarezerwują miejsce i wpłacą zaliczkę w trakcie trwania oferty First Minutes po 1% za każdy pełny miesiąc przed rozpoczęciem imprezy. |
5-10% | |
W | Wczesna pełna wpłata |
Osoby, które rezerwując miejsce na imprezie dokonają wcześniej pełnej wpłaty za imprezę; wynosi po 1% za każdy pełny miesiąc (od 3 miesięcy) przed normalnym terminem uiszczenia pełnej wpłaty za daną imprezę. | 3-10% | |
G | Grupowy | Osoby rezerwujące grupowo miejsca na danej imprezie; wynosi dla wszystkich po 2% za 2 osoby i po 1% za każdą kolejną osobę w grupie. | 2-10% | |
K | Kilka imprez |
Osoby rezerwujące jednocześnie miejsce dla siebie na kilku imprezach po 1% za każdą zarezerwowaną imprezę lub po 2% za kolejny rejs. | 1-5% | |
S | Stały klient |
Osoby, które ukończyły już wcześniej imprezy (bez czarterów) nabyte w AN lub zorganizowane przez AN; wynosi po 2% za każdą odbytą imprezę | 2-7% | |
R | Rodzinny | Osoby, których bliscy (rodzice, rodzeństwo, małżonkowie, dzieci) ukończyli już wcześniej imprezy (bez czarterów) zorganizowane przez AN lub nabyte w AN i wynosi po 1% za każdą odbytą przez bliską osobę imprezę. | 1-5% | |
E |
EURO 26 | Posiadacze międzynarodowych legitymacji młodzieżowych Euro 26 |
10%, karty nie sumują się |
|
I | ISIC | Posiadacze międzynarodowych legitymacji studenckich ISIC | ||
T |
ITIC | Posiadacze międzynarodowych legitymacji nauczycielskich ITIC | ||
J | Sternik Jachtowy | Posiadacze patentu żeglarskiego Sternika Jachtowego PZŻ. Obniżka ceny podstawowej - 100 zł za rejs do 8 dni, 200 zł od 9 dni. |
od 100 zł do 200 zł | rejsy morskie |
M | Sternik Morski | Posiadacze patentu żeglarskiego Jachtowego Sternika Morskiego PZŻ. Obniżka ceny podstawowej - 150 zł za rejs do 8 dni, 300 zł od 9 dni. | od 150 zł do 300 zł | |
U | Cena Ulgowa | Uczniowie i studenci w wieku do 26 lat (bez rabatów E,I,T). Możliwe też 50% zniżki w opłatach za egzaminy i patenty żeglarskie PZŻ oraz motorowodne. | wg.oferty | kursy |
Jeżeli ktoś chce na bieżąco otrzymywać nasz newsletter z informacjami o wolnych miejscach na prywatnych rejsach prowadzonych przez zaprzyjaźnionych kapitanów, nowościami oraz ofertami First i Last Minute, to może zostawić nam w tym celu swój e-mail lub wpisać się na listę naszych sympatyków na Facebooku.
PODSTAWY NAWIGACJI, CZYLI JAK BEZPIECZNIE DOTRZEĆ DO PORTU BEZ PRĄDU I NIE OGLĄDAJĄC SIĘ NA SATELITY
Wielu współczesnych żeglarzy morskich nigdy nie korzystało z mapy papierowej, i nawet nie zastanawia się, co by było, gdyby nagle elektronika jachtowa przestała działać. Co zatem zrobisz, jeżeli:
• na jachcie nastąpi kompletny black out?
• przestanie działać plotter?
• okaże się, że znalazłeś się na akwenie, dla którego nie masz mapy elektronicznej?
• Wuj Sam w ramach kolejnej “misji pokojowej” wyłączy sygnał GPS dla użytkowników cywilnych?
Program szkolenia Podstawy nawigacji obejmuje:
• Mapa mapie nierówna, czyli kto i dla kogo wydaje mapy morskie
• Nie tylko poeci (martwi) byli wielcy, czyli o przewagach Merkatora
• Im więcej Ciebie, tym mniej, czyli o skomplikowanej relacji Licznik/Mianownik (skala mapy)
• Tylko gdzie to jest, no gdzie to jest? - zdejmowanie i nanoszenie pozycji na mapie
• Jak odróżnić “dewianta” od “dewiatora”, czyli dlaczego kapitan może zrewidować sternika?
• Biegun magnetyczny i biegun rzeczywisty, czyli dwubiegunowość zawsze jest problemem (nie tylko psychiatrów i ich pacjentów)
• Znaki, skróty i symbole, czyli jak czytać mapę?
• Prawda czasu, prawda ekranu, czyli rzeczywistość “rzeczywista”, a rzeczywistość “zmyślona”
• Nawigacja zliczeniowa i pozycja rzeczywista, czyli “kreatywna księgowość” nie tylko dla księgowych
• Kursy i namiary, czyli jak się namierzyć na właściwy punkt, by trafić do celu
• Jako stoi w Piśmie, czyli Dekalog nawigatora